Simone van der Vlugt – Blauw water (makkelijk lezen)

geplaatst in: Recensie | 0
Simone van der Vlugt – Blauw water (makkelijk lezen)

Als Lisa in haar achtertuin de was ophangt staat er plotseling een ontsnapte tbs'er voor haar neus. Vluchten is geen optie omdat ze het leven van haar zesjarige dochter Anouk niet in gevaar wil brengen. Er volgt een angstaanjagende en zenuwslopende week waarin moeder en dochter in hun huis gegijzeld worden. Senta verdwaalt met haar auto in de mist. Als ze besluit aan te bellen bij een dijkhuisje, ziet tot haar schrik dat daarbinnen een vrouw met een mes wordt bedreigd. Ze vlucht, maar terwijl ze op zoek gaat naar hulp overkomt haar iets vreselijks...

Informatie
Schrijver: Simone van der Vlugt
Titel: Blauw water (makkelijk lezen)
Uitgeverij: Eenvoudig Communiceren
Jaartal: 2009
Bladzijden: 78
Genre: thriller
Leeftijd: 18+

Wanneer heb ik dit boek gelezen?
Boek gelezen: 3 t/m 10 oktober 2014
Mijn mening:

Over dit boek

Op het laatste moment ziet Lisa de man pas.
Ze hangt de was op in de tuin. En ineens komt hij achter de lakens vandaan.
Lisa laat het mandje met was in het gras vallen.
Ze gilt.

De man ziet er slecht uit.
Hij heeft zich lang niet geschoren. Op zijn kin zitten donkere stoppels.
En op zijn kleren zitten vlekken.
Zijn haar is zwart en erg kort.
De man kijkt Lisa wild aan.
Lisa wordt bang.

Snel rent ze door de tuin naar de keukendeur.
De man gaat haar achterna.
Lisa gooit de deur voor zijn neus dicht.
Maar de man duwt de deur open.

De man blijkt ontsnapt te zijn uit een tbs-kliniek. Hij gijzelt Lisa en haar 6-jarige dochter. Lisa durft hem niet tegen te spreken, omdat ze bang is dat hij hen wat aandoet. Op een dag is er een jonge vrouw met haar auto verdwaald. Ze wil aanbellen bij een huis, maar ziet door het raam dat een vrouw bedriegt wordt met een mes. Ze besluit snel verder te rijden. Zal deze vrouw de politie bellen? Worden Lisa en haar dochter gered?

Ik heb dit boek in 2014 gelezen met mijn leesclub Makkelijk Lezen in de bibliotheek van Schiedam. We vonden het een erg spannend verhaal.


Deze blogpost heb ik in 2019 toegevoegd en met terugwerkende kracht geplaatst naar de maand waarin ik dit boek heb gelezen. Zo krijg ik een mooi overzicht van alle boeken die ik sinds 2005 (het jaar waarin ik met bloggen begon) heb gelezen.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Geef een reactie

Onzinreacties en spam worden natuurlijk niet geplaatst...

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.