Multatuli – Saïdjah en Adinda (makkelijk lezen)

geplaatst in: Recensie | 0
Multatuli – Saïdjah en Adinda (makkelijk lezen)

Saïdjah en Adinda is een beroemd liefdesverhaal. Het staat in het boek Max Havelaar van Multatuli. Het verhaal gaat over twee kinderen van arme Indische boeren. Ze wonen in Indië, een land dat nu Indonesië heet. Als ze later groot zijn, zullen de kinderen met elkaar trouwen. Dat hebben hun vaders met elkaar afgesproken. Saïdjah en Adinda willen zich graag aan deze afspraak houden. Maar of dat ook lukt...?

Informatie
Schrijver: Multatuli
Titel: Saïdjah en Adinda (makkelijk lezen)
Uitgeverij: Eenvoudig Communiceren
Jaartal: 2007
Bladzijden: 64
Leeftijd: 18+
Genre: sociaal/politiek verhaal

Boek gelezen: november 2014
Mijn mening:
Koop dit boek bij bol.com

Over dit boek

De vader van Saïdjah heeft een buffel.
Dat sterke beest trekt de ploeg door de zware aarde.
Zo wordt de grond goed losgemaakt.
En kan er rijst gezaaid worden.

Maar op een dag komt er een ma bij de vader van Saïdjah.
Hij is een knecht van het districtshoofd, de baas van Lebak.
De knecht neemt de buffel mee.

De vader van Saïdjah is verdrietig.
Dagenlang zegt hij niets.
Wat moet hij doen?
Zijn vrouw en kinderen hebben rijst nodig.
Hij moet de grond ploegen en rijst zaaien.
Maar zonder buffel is dat heel moeilijk.

Ik heb dit boek in november en december 2014 gelezen met mijn leesclub Makkelijk Lezen in de bibliotheek van Schiedam.

We vonden dit een zielig en romantisch verhaal.


Deze blogpost heb ik in 2019 toegevoegd en met terugwerkende kracht geplaatst naar de maand waarin ik dit boek heb gelezen. Zo krijg ik een mooi overzicht van alle boeken die ik sinds 2005 (het jaar waarin ik met bloggen begon) heb gelezen.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Geef een reactie

Onzinreacties en spam worden natuurlijk niet geplaatst...

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.