René Appel – Hittegolf (makkelijk lezen)

geplaatst in: Recensie | 0
René Appel – Hittegolf (makkelijk lezen)

In Hittegolf fietst een jong meisje na een avond stappen de warme zomernacht in. Alleen, want ze heeft ruzie met haar vriendje. De volgende ochtend wordt haar dode lichaam gevonden in het park.

Informatie
Schrijver: René Appel
Titel: Hittegolf (makkelijk lezen)
Uitgeverij: Eenvoudig Communiceren
Jaartal: 2006
Bladzijden: 62
Leeftijd: 18+
Genre: thriller

Boek gelezen: 22 januari t/m 5 februari 2015
Mijn mening:

Over dit boek

De man staat voor het raam van zijn slaapkamer.
Hij kijkt naar beneden, in zijn tuin.
De zon schijnt op de planten, die hij net heeft gekocht.
Hij kijkt ook even naar de tuin van de buren.
Hun tuin was altijd veel mooier.
Maar nu, met die nieuwe planten…
Ineens doet hij een stap achteruit.
Weg van het raam.

In de tuin van de buren ligt een meisje.
Een meisje, in een bikini.
Ze ligt op haar buik, op een handdoek.
De man slikt even.
De buren hebben geen dochter.
Wel een zoon, Jeroen.
Een puber met puisten.
Het meisje is natuurlijk zijn vriendinnetje.

Jeroen…
De man heeft een hekel aan die jongen.
Hij maakt alleen maar lawaai.
De hele dag dreunen de lage tonen van zijn stomme cd’s door het huis.
En af en toe geeft hij een schreeuw tegen zijn moeder.

De buurman houdt niet van mensen. Hij vindt het wel interessant om dit meisje te begluren. Een paar dagen later wordt dit meisje dood in het park gevonden. Ze is ‘s avonds alleen naar huis gefietst na een ruzie met haar vriendje. Wie heeft haar vermoord?

Ik heb dit boek in januari en februari 2015 gelezen met mijn leesclub Makkelijk Lezen in de bibliotheek van Schiedam. Het is een spannend boek en mijn leesclubleden vonden het een leuk boek om te lezen.


Deze blogpost heb ik in 2019 toegevoegd en met terugwerkende kracht geplaatst naar de maand waarin ik dit boek heb gelezen. Zo krijg ik een mooi overzicht van alle boeken die ik sinds 2005 (het jaar waarin ik met bloggen begon) heb gelezen.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Geef een reactie

Onzinreacties en spam worden natuurlijk niet geplaatst...

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.